2011年8月8日月曜日

Once Upon A ...Sketch #August 1st challenge

 わりと過ごしやすい夏かなーと思っていたらここ数日は夏らしい暑さでバテ気味です。夏休みも前半が終了しましたね。夏休みスタートが台風でのお泊り会中止&手足口病(でも口にはできず食欲も落ちず軽かったです)だったので自宅待機。まぁ、rooは外で遊ぶより中で遊ぶ派なので苦痛でもなく普通に過ごしていましたが・笑
 暑さに負けそうですが作りたい気持ちは負けずにウズウズ。作りたいものはいっぱいあって、その中からOnce Upon A ...Sketchにチャレンジ。

 Hi everyone. I participate Once Upon A ...Sketch August 1st challenge.
 Here is a sketch.


 and...Here is my layout.


 「A PERFECT DAY IS.....」

 今回のジャーナルお題が"A PERFECT DAY IS....."と2行以上書くと思われるので(思われるっていうのが実に怪しい)、そんな風な感じで作ってみました。A PERFECT DAY IS.....の答えはEVERY DAY! なんともクサイ話だけど、実際rooと過ごす日々はいろんな意味でPERFECT。まず楽しいし、シアワセだし、愛しいし。毎日、毎日が大切って思える日々だから。こんな風になんでもない日の1枚を何かあるようにポーズしちゃうとことかね。ジャーナル中身が伝わらないとお題クリアにはならないよねー。で、頼りない翻訳マシーンにかけてしまおうかと。

 My perfect day is every day. It is the highest, happy, it dear, and perfect every day when it lives with my daughter. We wish to express our gratitude to my daughter.


 レースペーパーやマーサのカードタグ(名称間違ってるよね…)は真っ白だと浮いてしまったのでOAのミストを1回だけ軽くのせています。この微妙な感じが写真で伝わるか不明ですが、これで一応色がのってます^^


 あとはスケッチで印象的だったバタフライモチーフ。これはBo-bunnyの同じラインのペーパーからカットアウト。あとはフラワーやバタフライにラインストーンを少々。フラワーとフレームとバタフライのバランスに少々悩んだけど楽しかった~♪

 Thanks for the great sketch!!!!


 Pattern Paper/Bo-bunny,Pink Paislee
 Paper Frame/MME
 Alphabet Sticker/BG
 Corrugated shapes/Jillibean Soup
 Transparency/Hambly
 Flower/Prima
 Brads/Bo-bunny
 Mists/October Afternoon
 Paper Tags/Martha Stewart

18 件のコメント:

Lisa Barrie さんのコメント...

I love your take on the sketch, beautiful work on this page. Lisa

Irma さんのコメント...

wow! thanks for taking part in our OUAS challenge! Your layout is very beautiful!

sandi さんのコメント...

This is simply beautiful! Love your layers...just perfect! Tks. for playing along with us at OUAS!

phamil さんのコメント...

LOVE your color choices and your embellies too! What a beautiful page! Thank you for playing along with us at OUAS!

sakura さんのコメント...

できるかなできるかな❤ドキドキ

お引越しおつかれさまー!
いやー!引越ししたくなる~~~(≧∇≦)

それにしてもすごいステキなLOだーーー!
なんかぐりんのLOを元にスケッチを起こしたかのように
自然で無理がなくてすごくきれい!!!
ちょうちょが苦手アイテムの上位にいつもいる私には
全く嫌味なく使えていてほんとすごい!

Gerry van Gent さんのコメント...

What a stunning layout! Thank you for playing along at OUAS! Gerry

Heather Jacob さんのコメント...

absolutely love this ...soooooooooooo exquisite .. hugz x
thanks for playing xo

kanga さんのコメント...

>Lisa
Thank you for the comment. I was very glad :)

kanga さんのコメント...

>Irma
Thank you for the comment.It was a very wonderful sketch. Thank you.

Vicky Varvadouka さんのコメント...

Beautiful design!!!I love it!!Nice colors too!Thank you for playing along at OUAS!

kanga さんのコメント...

>sandi
Thank you for the comment.
I want also to challenge.

kanga さんのコメント...

>phamil
Thank you for the comment.
I was very glad :)

kanga さんのコメント...

>sakuraちゃん
ドリコム終了って大きいよね~。
みんなの更新とかホントわかんなくなっちゃうもんね。
新しいやつ試したけど、更新されないブログとか多くて引っ越した。が、前からブロガーにコメント上手くできなくて苦手なんだよねー。ブログ書くのはココログより楽なんだけど、コメント書けないみたいな。私もアカウントあるのにコメできんのよね。トホホ。

そうか、さくちゃん蝶々嫌いか!オイラ、大好き♪
実はコレ、作り終わってあんまり好きじゃなくてさー。
うーん、って思ってアップしたからキレイって言ってもらえると少しは良かったんかなーと思えてきたよ。ありがとーー!

Helen Tilbury さんのコメント...

Beautiful Design! Thanks for joining us at Once Upon a Sketch :)

kanga さんのコメント...

>Helen Tilbury
Thank you for the comment. I was very glad :)

kanga さんのコメント...

>Gerry van Gent
Thank you for Comment.
Your comment is very glad.

kanga さんのコメント...

>Heather Jacob
Thank you for Comment.
I am glad to say to you so:))

kanga さんのコメント...

> Vicky Varvadouka
Thank you for the comment.
I want also to challenge.